Subscribe:

Pages

Sunday, 13 March 2011

TaK ReTi BeRsYuKuR


tetibe aku rase nk bangkitkan isu nie plak...
as usual nie la masalah yang sering berlaku...
expecially pada yang tengah BERCINTA..

korang sendiri mungkin pernah alami bende nie kan...bile korang sayang kt sumone tu...korang akan berdoa n berharap sgt2 yang Allah akan permudahkan korang untuk dapatkan orang tu...bile da dapat...korang akan cakap n janji macam2...ade jugak yang bersyukur bile da dapat kapel dengan orang yang korang idamkan tu...tp persoalannya SAMPAI BILE KORANG BERSYUKUR????
mungkin agak kasar kan tapi tu la hakikat...mula2 kenal n bercinta...sume indah2 belaka...tp bile da sebulan??setahun??cmne plak..pantang si die buat salah...korang akan marah n mintak putus kan???nie la yang berlaku sekarang...TABIAT MANUSIA...

mase awal2 dulu...DIA LAH INTAN...DIA LAH PERMATA...tapi sekejap je...then korang nk putus...tp korang penah cube tuk ingat balik x???waktu korang x dapat la si dia...korang sentiasa harap Allah permudahkan dan perkenankan korang dan dia...bile Allah da perkenankan..korang plak yang banyak songeh...klo Allah xperkenan kan...mule la korang cakap...DUNIA X ADIL...
APE SEBENARNYA PERMASALAHAN MANUSIA SEKARANG HA??

sedarlah wahai makhluk Allah...Allah tu maha adil..maha mendengar...tiap doa korang akan didengari...tapi bile da diperkenankan...hargai la...mcm dalam hal nie...
BAIK BURUK PUN PASANGAN KORANG...ITULAH ORANG YANG KORANG SANGGUP BERDOA DAN BERSYUKUR UNTUK DAPATKAN...HARGAI LA ORANG TU SEBAB ITULAH HADIAH DARI ALLAH YANG MEMAKBULKAN DOA KORANG...


3 comments:

Pak Cik Oren said...

waahhh terharunyo pak cik mondonga eh...
haha...
pak cik pun syg kat ekau...

ibNu NaiM said...

amboih! takleh jadik nih! nak gak la anje with my cahaya! nak gak promote blog! hehe~semoga kalian bersatu selamanya~amin~

Pak Cik Oren said...

haaa...abg jeles la tu kn...lalalalala...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...